سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از یکدیگر مَبُرید و به یکدیگر پشت مکنید و با یکدیگر دشمنی و کینه مَوَرزید و برادر هم باشید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :13
کل بازدید :136949
تعداد کل یاداشته ها : 134
103/2/11
11:30 ص
موسیقی

اولین بار این جمله رو تو فیلم ((مریم مقدس)) شنیدم . اون موقع نمی دونستم ، ولی بعدا فهمیدم که این یه آیه قرآنی هست و تقریبا کل اون سکانس و دیالوگ ها تو قرآن اومده . [1][1] از همون موقع این جمله تو ذهنم موند و خیلی بهش اعتقاد دارم . بعدا فکر کردم و دیدم شبیه به اون سکانس فیلم خیلی اوقات برای ما هم پیش اومده و میاد . حالا با شکل ظاهری متفاوت .

البته من چیزی از تفسیر قرآن نمی دونم ولی می شه از این آیه دو برداشت کرد :

1-    خداوند به هر که خواهد روزی می بخشد .

2-    خداوند بی حساب می بخشد .

برای فهم بهتر این آیه شاید بد نباشه یه مثال بزنم . خیلی وقت ها پیش میاد که ما آدم هایی رو می بینیم که یه دفعه به موفقیت بزرگی می رسن . همون موقع ممکنه ما یه لحظه پیش خودمون فکر کنیم که چرا اون ؟ چرا من نه ؟ من که خیلی بهترم . من که خیلی زیباترم . من که خیلی باهوش ترم . من که  ... خلاصه فکر کنیم  من که شایستگی بیشتری داشتم چرا به همچین موفقیتی نرسیدم . این جاست که این آیه مصداق پیدا می کنه که "خدا به هر که خواهد روزی بی حساب بخشد" . البته این به این معنی نیست که کار خدا بی حساب و کتاب هست . شاید اون آدم ها شایستگی هایی دارن که ما نمی دونیم و یا اصلا با این موفقیت ها و نعمت ها دارن آزمایش می شن و ...

در کل این آیه می تونه خیلی باعث امیدواری و بالا رفتن اعتماد به نفس بشه . شاید پیام اصلی آیه این باشه که خدا کاری نداره شما کی هستی ؟ کجا هستی؟ تو چه خونواده ای هستی ؟ و ... خلاصه تو هر موقعیتی که باشی می تونی به بخشش خدا امیدوار باشی .




1- (سوره آل عمران – آیه 36) :هروقت زکریا به صومعه عبادت مریم میامد روزی (شگفت آوری) می یافت . میگفت : ای مریم این روزی از کجا برای تو می رسد ؟ پاسخ داد : که این از جانب خداست . که همانا خدا به هر که خواهد روزی بی حساب دهد .

 


...